"Kutatási- és túrajelentés" 2000.

Kivonat a kitöltött "Jelentés ..." rovatú lapokról

Dátum Barlang Kutatásvezető Jelentés a kutatásról ...
01.15 Láner Boros Csaba A bg. bejárati ajtót nagyon nehezen sikerült kinyitni, de a túra végén 3/4 óra alatt sem sikerült visszazárni, mivel az ajtó szorul, a zár bemegy a helyére, de a kulcs nem jön ki a zárból. Így a barlangot bezárni nem tudtuk, a zárszerkezetet és a kulcsot a kutatóházban leadtam.
01.16 Láner Csapó Zsolt Az ajtó szorult, szét van esve. Megpróbáltuk megjavítani.
01.21 Szepesi Horn István Barlang kulcs - visszaadva.
01.22 Fekete Suga Norbert A barlang első akna aljában két denevért láttunk aludni. Karesz megflekszelte az ajtót. Most már király.
01.23 Vizes Csapó Zsolt A Létrási 1-est nyitva találtuk (mellé volt zárva), a 4-esen jöttünk ki. Nincs meg a lakat.
01.29 Cubákos Kiss János A barlang nagy termében egy közönséges és négy kispatkósorrú denevért láttunk.
01.29 Szirén Kiss János A barlangban egy közönséges denevért láttunk.
01.29 Szepesi Geller Tibor Láce oldaláról lerobbant a tartály és nagyon hideg volt. Mire kiértünk, valaki elvitte a lakatot kulccsal együtt!!
01.31 Vizes Albert László 7 db védősisak kölcsön
2 db barlangkulcs kölcsön
A túrát a tervezett idő alatt teljesítették. Az I. bejárat lefagyva. A IV. bejáratot nyitva találták. Különös esemény nem történt.
02.05 Vizes   Király, mértünk, oszt szétfagytunk. Matyi a mérőszalaggal lődözött. Lili meg rajzolt. Imi csak durrogott. Pico tartotta a madzagot. Én meg csak rosáltam.
02.12 Nagykőmázsai-zs. Kovács Zsolt A lebányászásra ítélt barlang megmentésére irányuló akció keretében Kova, Sári és Imi (a Sáriék által korábban felvett bejárati-résszel együtt) felmérték a barlangot. Én elfotóztam 3 tekercs filmet a mérésről, cseppkövekről, kalcitokról, fagyökerekről és a guanóról.

(Kovács Attila)

02.13 Speizi Csapó Zsolt Bontást nem lehetett a víz miatt a szifonban folytatni.
02.19 István-lápai Kovács Attila Egyes, kettes szifon zárva, hármas nyitva, a négyesben sok a víz.
02.26 Nagykőmázsai-zs. Kovács Zsolt Szörnyű-vizes, sáros időjárást találtunk odalent. Fent olvad a hó, lent minden csöpög. A fotózással talán végeztem, Kova és Imi a rajzolással nem. A denevérek nagyon aktívak! (15-20 körül lehettek összesen)

(Kovács Attila)

02.26 Láner   Sok-sok denevér van.
03.04 Vizes Apró Gergely 4-es - Tó - 4-es, patak folyt
03.12 Szepesi Gyúró Lehel Karbid volt a Rom-terem padlóján. Zacskóba szedtünk amennyit tudtunk, de nem volt elég hely a bag-ben. Nejlonszatyorban ott hagytuk. A víz dől be ezerrel, az egész barlang úszik.
03.18 Vizes Suga Norbert A Patakos-ágban folyik a víz.
03.19 Szirén Kiss János Valakik előttünk jártak a barlangban, erről elszórt felszerelésmaradványuk tanúskodott, amit összeszedtünk. A bejárat alján jeges csúszdán jutottunk le a "jégverembe". Mindjárt egy fagyott közönséges denevért láttunk. Később, távolabb egy újabb közönséges denevért találtunk, aminek a bundáját a vízcseppek teljesen beborították, majd egy szárazabb helyen egy újabb közönséges denevért. A barlang északi részén és a bejárati szakasz alatt intenzív csepegést tapasztaltunk. A felszínre érve hózápor és négy centiméteres friss hó fogadott.
03.19 Kisgyőri Kőlyuk Kovács Attila Ebben a kevesek által ismert, kataszterben NEM szereplő barlangban meglepetésre felmérést sejttető karcolt kereszteket láttunk. Meglepően nagy, elágazó, több kürtővel, oldalággal, vízszintes menyezettel, rengeteg denevérguanóval, elszórtan 4-5 patkósorrú, kis gömbfülkében szorongó 20 egyéb és egy párzásba belefeledkezett denevérpárral, rengeteg kalcitréteggel, gyönyörű sugaras és köríves formákkal. A bejárati 6m-nyi aknához kapaszkodó kötél ajánlott.
03.31 Mátyás-hegyi Nyerges Attila Bivakfelszerelésünket cipelve jártuk be a Tűzoltó-ágat és a Színház-terem-Tó közötti részeket, majd kis felszíni pihenő után a barlangban aludtunk. (Kb. 20-an.) Minden eshetőségre felkészülve egy közepes méretű műanyag hordót is levittünk tábori WC céljaira, de senki nem szorult rá.

(Kovács Zsolt)

03.31 Szemlőhegyi Balázs Béla A beszerelt liftaknában volt kötéltechnikai gyakorlat, a szabadidőben sétálhattunk egy kört a barlangban a kivilágított szakaszon.

04.01 Fekete Geller Tibor Elindulnánk-é a barlangba, amit a pestiek beszereltek. Folyt a víz dögivel, a húszméteres akna aljában találtunk egy elkorrodált Ikaruszt. A söfőr melegen üdvözölt bennünket, majdan meghívott egy pohár borra.

(Én nem vótam!)

04.21 Mamet Ozsvári Fruzsina A barlang nagyon pipec. Mindenki menjen el oda min. 1-szer!
04.29 Vizes Azari Szabolcs Ő! Jó volt a túra, csak a barlangban sötét volt.
05.06 Vizes
(Hágó Kupa)
Gergely Péter Mi az "MLBE Kisinas" néven indultunk (Szabi, Bogi, Pico). A legfiatalabb csapat voltunk és az utolsó előtti helyet szereztük meg, mivel az utolsó csapat nem bírt reggel felébredni.
Veres Imre A mi csapatunk a "Kaland Férgek" nevet kapta. Becsületesen teljesítve a 9. helyet szereztük meg. Az egyik csapattársunk megsérült, de mi a kimentése után teljesítettük a verseny utolsó szakaszát. A "Fair-play" díjat megkaptuk, ami 0,5 l Unicum volt.

(Imi, Zsola, Böszi)

06.03 Vizes Azari Szabolcs Már nem folyik a víz a Tó előtt.
07.01 Vizes Azari Szabolcs Fáj a térdem.
07.08 Vizes Burdiga Zsolt 1-es helyett és 4-es helyett Rókalyuk.
07.22 Vizes Suga Norbert Nagyon fáj a térde mindenkinek, de főleg nekem és Máténak. A négyesen akartunk kijönni, de be volt ragadva. Máténak Pico fullra bekente a fejét sárral, de Máté Piconak a szemét töltötte fel.
07.29 Ikertebri Bátori Károly Elkezdtük bontani a töbör alján levő repedést, ahol a barlang nyel, de Karesz azt mondta, hogy nem jó. Ezután a töbör szélén levő beszakadt földet szedtük ki (kb. 0,872 m³), aztán Karesz rájött, hogy rossz helyen bontunk, így visszatértünk az eredeti lyukba és Karesz eltörte a csákány nyelét, de még bontott vele ...
Elfogyott a sor ... de van még sör.
08.05 Vizes

II. Maxi Kupa
Versenykiírás

Juhász Béla (14' 33") - Gyúró Lehel: 25' 45"
Suga Norbert - Gergely Péter: 29' 09"
Kovács Attila - Burdiga Ottó: 28' 29"
Ónodi László - Ferenczy Gergely: 21' 34"
Kovács Zsolt - Kovácsné Révész Rita: 51' 06"

08.08 Egyenes Galán Mihály Bontás a barlang legmélyebb pontján. A repedés elszűkült, így további előrehaladás nem lehetséges.
08.26 Vizes Galán Mihály A tó mögötti szifon le van száradva. Egy vödörrel és pár emberrel könnyen be lehetne jutni mögé. A barlang szinte porzik, a tó szintje jó másfél méterrel alacsonyabban van a megszokott szintnél.
10.14 Vizes Ónodi László 1-4
A jávorkúti vendéglátóipari egység dolgozóinak szervezett túra.
10.28 Speizi Bátori Károly A barlang jó volt, sokan voltunk. Én fáztam, Karcsi mérges volt és fent hagyta a csákánynyelet.
11.04 Vizes Gyurkó Péter dr. A barlang igen száraz volt. Hőmérséklet a bejáratnál 5,5°, beljebb 7°C. Bejárati teremben (Létrás-terem) 9 denevér volt. A Tó 50 cm szinten volt. A Búvártavi ág el volt tömődve, nem folyik a víz. Sehol nincs számottevő csepegés.
11.25 István-lápai Romhányi Balázs Ákoska elfáradt => káromkodott. A kedvenc autóját (Trabantját) szűkületnek nézte és pezsgőt is ivott!
12.02 Vizes Kovács Mátyás A barlang száraz, mint a por. Sok a denevér, gereblyével kedvezően befoghatók.
12.16 Vizes Kovács Attila Feltűnően sok denevér volt. Különösen egy viszonylag nagy testű, kis fülű fajta példányai csimpaszkodtak 6-8 egyedből álló kis csoportokban sok helyen, de leginkább a Hágcsós-teremben.
12.16 Szepesi Veres Imre Ny.-i ág, filmezés
12.28 Szepesi Kovács Zsolt A Nyugati-ágban a Nagy-Baldachintól a szifon felé indulva alaprajzot, oldalnézetet rajzoltunk. Az alaprajzot én (K.Zs.) az oldalnézetet Hegedűs Norbi csinálta a többiek aktív segítségével. A barlang elég száraz, patak nem folyt. Denevért nem láttunk. Hőmérséklet 7,5°C a Nagy-Baldachin alatt is és az Aknarendszerben is.
12.29 Vizes Bátori Károly Jávorkúti vendégek és dolgozók csapata.